Massage info

- Fordi det er sundt for krop og sjæl...

I huset står alle vores massører klar til at give dig en grundig og professionel massage, tilpasset dine behov. Vi tilbyder dybdegående, idræts og afslappende.
Vores massører og fysioterapeuter arbejder tæt sammen, således at massagen bliver målrettet dig og din fysioterapeutiske behandling. Du kan selvfølgelig også få massage, hvis du ønsker at optimerer din krop i forbindelse med din sport, som forebyggende behandling, eller hvis du vil forkæle dig selv lidt ekstra.

Massage har flere gavnlige effekter på kroppen. Først og fremmest opstår der en varme, som øger blodgennemstrømningen i pulsårer og vener. Effekten herfra vil forøge dræningen af lymfekarrene, så affaldsstofferne lettere fjernes fra vævet. Samtidig udløser kroppen endorfiner, som er kroppens eget morfinstof, og som virker smertestillende.
Massage er sidst, men ikke mindst, forebyggende og afhjælpende for eventuelle lidelser i bevægeapparatet samt til afspænding for muskulaturen.

Priser på massage
Massage 30 min. kr. 260,-
Massage 45 min. (anbefalet til første gang) kr. 390,-
Massage 60 min. kr. 520,-

Læs mere om vores teknikker og massagens effekt her:

Korrekt udført massage, har en gavnlig effekt på kroppen. Et af principperne ved massage er at skabe varmeudvikling, dette kan ske på flere måder. Ved udførelse af massage, opstår der friktion mellem de enkelte vævslag. Når disse bevæges mod hinanden; skabes der varme.
Massage øger blodgennemstrømningen i pulsårer og vener, hvilket igen skaber varme. Korrekt udført massage er med til at forøge dræningen af lymfekarrene, så affaldsstoffer lettere fjernes fra vævet.
Massage har en smertelindrende og afslappende effekt, fordi man under behandlingen udløser kroppens endorfiner, der er kroppens eget smertestillende morfinstof.

Massagens vigtigste effekter:

• Varme grundet friktion
  • Øget blodgennemstrømning
  • Lymfedræningen forøges
  • Den øgede åreudvidelse vil give større vævssmidighed
  • Stofskiftet øges
  • Udløsning af kroppens endorfiner, nedsætter smerte og giver større afslappethed i hverdagen

Fysiurgisk Massage
Ordet ”fysiurgi” handler om at afhjælpe lidelser i bevægeapparatet – dvs. de muskler, led og knogler, som vi bevæger os med – ved hjælp af mekaniske principper såsom kulde-/varmebehandling, ultralyd, stræk og massage.
Fysiurgisk massage er således en massageform, hvor der arbejdes med bevægeapparatets anatomi og fysiologi. Hvert massagegreb retter sig mod en konkret anatomisk struktur.

Teknikker der bruges under massage er:

• Muskelenergi teknik (en måde at strække muskler på)
  • Mobilisering/Artikulering (teknik til udstrækning af det colagene væv)
  • Positionel release teknik (teknik til afslapning af musklerne)
  • Myofaciel release teknik (teknik til afslapning af bindevæv)
  • Triggerpunkts behandling (teknik til at dæmper smerte, samt til at "overdøve" smertesignalerne lokalt i rygmarven)

Kontakt os:

Varde:    75 22 35 30